BNI Classic

Mikor használd a BNI Classic felépítést?

A BNI – Business Network International – a világ vezető networking szervezete. Célja a közös üzleti lehetőségek kihasználása a kapcsolatok építése által. Tagjai heti rendszerességgel találkoznak és ezekre a találkozókra vendégeket is hívnak.

Egy ilyen üzleti reggelin 20-50 vállalkozó is részt vehet és mindenki lehetőséget kap a bemutatkozásra. Erre azonban csak korlátozott időt kaphat, létszámtól függően 30 – 60 másodpercet. Erre a célra született az a sablon, amit BNI Classic-nak nevezhetünk.

A BNI Classic felépítést minden olyan alkalommal jól használhatod, amikor rövid idő alatt kell bemutatkoznod. Ilyen lehet például egy üzleti tárgyalás első néhány perce.

A BNI Classic általános felépítése

Ez a felépítési módszer nagyon jól alkalmazható bármilyen alkalommal, ha rövid, hatásos bemutatkozást kell tartanod akár személyedről, akár cégedről vagy valamilyen termékedről.

  • Az első másodpercekben személyesen bemutatkozol és egy memóriafogast (jelmondat, szlogen) is használsz.
  • Ezt követően a termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódóan egyetlen előnyt emelsz ki. Ennek kiválasztásánál ügyelsz arra, hogy mi az, ami a hallgatónak a legfontosabb.
  • A harmadik részben egy rövid történet, sztori következik, ami alátámasztja a hallgató számára fontos előnyt.
  • A negyedik részben térsz rá a számodra legfontosabb szempontra: kihez keresel üzleti kapcsolatot. Igyekezz úgy fogalmazni, hogy minél jobban segítsd a hallgatókat a kapcsolatadásban: először az iparágat nevezd meg, aztán a céget, amelyikhez be szeretnél kerülni, végül pedig a személyt akihez kapcsolatot keresel.
  • Az ötödik rész a márkaneved bevésését szolgálja. Újra megismétled a nevedet, céged nevét és a jelmondatodat. Ne feledd: akár 50-en is bemutatkoznak veled egyidejűleg, tehát fontos, hogy emlékezzenek rád!

Hogyan alkalmazhatod a BNI Classic felépítést egy általános értékesítési helyzetben?

A BNI Classic felépítés a csoport előtti bemutatkozás célját szolgálja és a kapcsolatépítésre irányul. Értékesítési helyzetben, például egy új termék bevezetésénél szintén nagyon jól használható, mindössze az utolsó két részt kell megváltoztatni.

  1. Személyes bemutatkozás
  2. A termék / szolgáltatás ügyfél számára legfontosabb előnyének elmondása
  3. Egy történet, példa ami alátámasztja ezt az előnyt
  4. Egy konkrét kérés, ami előre viszi az értékesítési folyamatot (pl. kérés egy részletesebb bemutató tartására)

További alkalmazási terület lehet a telefonos időpont egyeztetés hideghívások esetében. A konkrét célnak megfelelően alakíthatod a negyedik pontot és kérhetsz például további időt vagy időpontot egy személyes találkozásra.