Mikor használd a BNI Classic felépítést?
A BNI – Business Network International – a világ vezető networking szervezete. Célja a közös üzleti lehetőségek kihasználása a kapcsolatok építése által. Tagjai heti rendszerességgel találkoznak és ezekre a találkozókra vendégeket is hívnak.
Egy ilyen üzleti reggelin 20-50 vállalkozó is részt vehet és mindenki lehetőséget kap a bemutatkozásra. Erre azonban csak korlátozott időt kaphat, létszámtól függően 30 – 60 másodpercet. Erre a célra született az a sablon, amit BNI Classic-nak nevezhetünk.
A BNI Classic felépítést minden olyan alkalommal jól használhatod, amikor rövid idő alatt kell bemutatkoznod. Ilyen lehet például egy üzleti tárgyalás első néhány perce.
A BNI Classic általános felépítése
Ez a felépítési módszer nagyon jól alkalmazható bármilyen alkalommal, ha rövid, hatásos bemutatkozást kell tartanod akár személyedről, akár cégedről vagy valamilyen termékedről.
- Az első másodpercekben személyesen bemutatkozol és egy memóriafogast (jelmondat, szlogen) is használsz.
- Ezt követően a termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódóan egyetlen előnyt emelsz ki. Ennek kiválasztásánál ügyelsz arra, hogy mi az, ami a hallgatónak a legfontosabb.
- A harmadik részben egy rövid történet, sztori következik, ami alátámasztja a hallgató számára fontos előnyt.
- A negyedik részben térsz rá a számodra legfontosabb szempontra: kihez keresel üzleti kapcsolatot. Igyekezz úgy fogalmazni, hogy minél jobban segítsd a hallgatókat a kapcsolatadásban: először az iparágat nevezd meg, aztán a céget, amelyikhez be szeretnél kerülni, végül pedig a személyt akihez kapcsolatot keresel.
- Az ötödik rész a márkaneved bevésését szolgálja. Újra megismétled a nevedet, céged nevét és a jelmondatodat. Ne feledd: akár 50-en is bemutatkoznak veled egyidejűleg, tehát fontos, hogy emlékezzenek rád!
Hogyan alkalmazhatod a BNI Classic felépítést egy általános értékesítési helyzetben?
A BNI Classic felépítés a csoport előtti bemutatkozás célját szolgálja és a kapcsolatépítésre irányul. Értékesítési helyzetben, például egy új termék bevezetésénél szintén nagyon jól használható, mindössze az utolsó két részt kell megváltoztatni.
- Személyes bemutatkozás
- A termék / szolgáltatás ügyfél számára legfontosabb előnyének elmondása
- Egy történet, példa ami alátámasztja ezt az előnyt
- Egy konkrét kérés, ami előre viszi az értékesítési folyamatot (pl. kérés egy részletesebb bemutató tartására)
További alkalmazási terület lehet a telefonos időpont egyeztetés hideghívások esetében. A konkrét célnak megfelelően alakíthatod a negyedik pontot és kérhetsz például további időt vagy időpontot egy személyes találkozásra.